במסגרת החלום אפשר להציב כל יעד, ולטעון שמי שאינו מסכים ליעד כזה הוא אדם שלא הפנים את הלקח של שבעה באוקטובר. מה הלקח? כל עוד יש לנו אויבים אנחנו בסכנה, ולכן יש להיפטר מכל האויבים. אם תרצו, אין זו אגדה
בסתירה לשיח הרווח והתוקפני על צורך במהפכה, במעבר מצה״ל הפרוגרסיבי לצה״ל האגרסיבי, בא מינוי שכל כולו צה״ל המוכר