יש נתון מעניין, ששווה לבחון מעת לעת: מה חושב הציבור על מה שיקרה בבחירות. זה דומה, במידה מסוימת, לבחינה של אתרי ההימורים שיש בהם שאלה על הבחירות
ממוצע הסקרים מעמיד אותו על 2.5 מנדטים, כלומר, לא עובר. תחזית המשתתפים מעמידה אותו על 1.4, כלומר, עוד יותר נמוך. מה אפשר ללמוד מזה? שכרגע נראה שהחזאים ויתרו על גנץ
הנשיאים שהשיגו את התוצאות הטובות ביותר ביחסים עם ישראל, בוודאי בעשורים האחרונים, הם מי שידעו גם ללחוץ עליה – אבל גם להרגיע אותה
שוב הקשר הזה, בין מה שאנחנו רוצים שיהיה למה שאנחנו חושבים שיהיה
האם הספקנות משותפת לכולם, או שיש ספקנים יותר, ספקנים פחות, ספקנים מאוד, ולא ספקנים בכלל?
עכשיו ננסה להבין את תחזית הגולשים. זו איננה תחזית אחידה. גולשים שנוטים לימין מעריכים שהישראלים לא תעבור את אחוז החסימה. גולשי שמאל מעבירים אותה בקושי. הגולשים שחוזים טובות למפלגה – טובות יחסית ללא לעבור, לא טובות יחסית לציפייה המוקדמת – הם גולשים הנוטים למרכז שמאל.