במסגרת החלום אפשר להציב כל יעד, ולטעון שמי שאינו מסכים ליעד כזה הוא אדם שלא הפנים את הלקח של שבעה באוקטובר. מה הלקח? כל עוד יש לנו אויבים אנחנו בסכנה, ולכן יש להיפטר מכל האויבים. אם תרצו, אין זו אגדה
אם המציאות לא תשתנה באורח דרמטי, אם המלחמה תיגמר באיראן מוחלשת, אפילו מוחלשת מאוד, אך לא שונה מהותית (כי יש לה אורניום והשלטון בשלטון), יהיה צורך לחזור
רוב הישראלים חושבים שהשקט – הדבר הזה שיש מי שקוראים לו ״סוף המלחמה״ – יימשך לא יותר מכמה חודשים
ישראל קיבלה החלטה שקל לנמק, וקל להסביר. אם יש לה יכולת לחסל את תוכנית הגרעין האיראנית, או להביא להחלפת השלטון באיראן – ההחלטה לתקוף היא בלי ספק החלטה נכונה
יש קושי גדול לדעת ברמת בטחון גבוהה האם ההסדר שישראל הסכימה לו הוא הסדר מיטבי
כמה מהר וכמה בכלל מהישראלים שינו את עמדתם? הם יכולים לשנות אותה מכמה סיבות
ניצחון אפשר להשיג באחת משתי דרכים. הראשונה – הכרזה על ניצחון; השנייה – תחושת ניצחון
עכשיו, פתאום, ישראל נראית מנצחת. את הממשל האמריקאי זה קצת מבלבל
הדילמה של מקללן וזו של לינקולן אחרי קרב אנטיאטם לא שונה במהותה מזו של ישראל בלבנון
הציפיה להשגת המטרות ״במלואן״ אינה זהה לציפיה ל״ניצחון״